Deze week zijn we gestart met de Togaminor, met als eerste vak Juristen in de rechtsstaat onder leiding van Nienke Doornbos. Saskia Belleman (rechtbankverslaggever De Telegraaf) heeft een gastoptreden gegeven.

Deze week zijn we gestart met de Togaminor, met als eerste vak Juristen in de rechtsstaat onder leiding van Nienke Doornbos. De Togaminor levert een bijdrage aan het oordeelsvermogen en de academische vorming van de jurist. De studenten worden uitgedaagd om op verantwoorde wijze zelf afwegingen te maken. Hierbij speelt de rechtsstatelijke context waarin de juridische togadragers functioneren een belangrijke rol en komen o.a. actuele maatschappelijke ontwikkelingen aan bod.

Maandag trapte Marc de Werd af met een interessant college over de democratische rechtsstaat. Vervolgens heeft Saskia Belleman (rechtbankverslaggever bij De Telegraaf) een gastoptreden gegeven waarin zij vanuit haar ervaring inging op openbaarheid van de rechtspraak (of liever gezegd: het gebrek daaraan). De dag werd geëindigd met een gezellige borrel voor studenten en docenten.